Go to content
- {{#headlines}}
- {{title}} {{/headlines}}
Profile
| Academic position | Full Professor |
|---|---|
| Research fields | Musicology,History of Science |
| Keywords | Akustikgeschichte, Instrumentenkunde, Materialität, Musikästhetik 19./20. Jh., Werkstoffkunde |
Current contact address
| Country | Germany |
|---|---|
| City | Berlin |
| Institution | Stiftung Preußischer Kulturbesitz |
| Institute | Staatliches Institut für Musikforschung PK |
| Homepage | https://www.simpk.de/ueber-uns/struktur/institutsleitung/dr-rebecca-wolf/?L=0 |
Host during sponsorship
| Prof. Dr. Alexander Rehding | Department of Music, Harvard University, Cambridge |
|---|---|
| Start of initial sponsorship | 01/01/2012 |
Programme(s)
| 2011 | Feodor Lynen Research Fellowship Programme for Postdocs |
|---|
Publications (partial selection)
| 2016 | Rebecca Wolf: Spielen und bedienen. Das selbstspielende Klavier als virtuose Maschine. In: Marion Saxer, Spiel (mit) der Maschine. Musikalische Medienpraxis in der Frühzeit von Phonographie, Selbstspielklavier, Film und Radio. Transcript, 2016. 137-156 |
|---|---|
| 2015 | Rebecca Wolf: The Sound of Glass: Transparency and Danger. In: Mary Helen Dupree, Sean B. Franzel, Performing Knowledge, 1750-1850. De Gruyter, 2015. 113-136 |
| 2014 | Rebecca Wolf: Musikautomaten. In: Stefan Weinzierl, Akustische Grundlagen der Musik (Handbuch der Systematischen Musikwissenschaft, 5). Laaber, 2014. 409-431 |